TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 28.01.2022
Stworzenie materiałów edukacyjnych czy platformy e-learningowej wykorzystującej elementy grywalizacji – to tylko część planów, które będą realizowane w ramach projektu. Ponadto przeprowadzone zostaną stacjonarne szkolenia w głównych miastach w Polsce. Zwieńczeniem będzie ogólnopolski finał Mistrzostw w Algorytmice i Programowaniu Przemysłu Przyszłości, który zaplanowano na przełom października i listopada 2022 roku.
Cały projekt to jednak nie tylko podnoszenie kompetencji studentów w zakresie informatyki technicznej i przemysłowej czy rozwój kompetencji miękkich, ale także integracja środowiska i podnoszenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli akademickich.
– Przygotowaliśmy szereg aktywności dla wszystkich tych studentów, którzy chcą zdobywać kompetencje przyszłości w dobie rozwoju Przemysłu 4.0. Chcemy im umożliwić poszerzanie wiedzy w sposób dostosowany do ich potrzeb – mówi Paweł Jamka, koordynator projektu, współtwórca i główny koordynator 4. edycji Mistrzostw Polski Programistów PLC. – Przygotowane materiały praktyczne, indywidualne konsultacje czy inne inicjatywy pozwolą na przećwiczenie zdobytych umiejętności pod okiem nauczycieli i zdobycie informacji o swoim postępie – dodaje.
Projekt skierowany jest do studentów kierunków automatyka i robotyka, mechatronika, elektronika, informatyka przemysłowa i pokrewnych. Rozpocznie się on od kursu wyrównawczego dla tych, którzy chcieliby rozwinąć swoje kompetencje, ale mają niewielką wiedzę o programowaniu. Dodatkowo przez cały czas studenci będą mogli uczestniczyć w konsultacjach z nauczycielami.