TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Data: 17.06.2021
Próbę testową, podobnie jak wcześniejszą, zorganizowano przy Bulwarze im. Rektora Stanisława Kulczyńskiego. W porównaniu z poprzednią próbą młodym konstruktorom udało się wprowadzić kilka poprawek. – Jeśli chodzi o konstrukcję łodzi, to dodaliśmy nową powłokę lakierniczą, ale też poprawiliśmy rozmieszczenie masy w pojeździe oraz znacznie doprecyzowaliśmy też układ sterowania – tłumaczy Dominika Dewor, liderka zespołu PWr Solar Boat Team.
W kwietniowych testach zauważono problem w komunikacji pomiędzy pilotem a obsługą naziemną łodzi. Tutaj także studenci wprowadzili nowe rozwiązania, które sprawdziły się w trakcie sobotniej próby. – W sferze elektronicznej ulepszyliśmy jeszcze jeden element – chodzi o telemetrię z danymi akumulatorów – wyjaśnia Dominika Dewor.
Jednoosobowa łódź wyścigowa ma prawie 6 m długości i 1,6 szerokości. Jest wyposażona w dziewięć paneli fotowoltaicznych o łącznej powierzchni 6 mkw. i pakiet akumulatorów litowo-fosfatowo- żelazowych (LiFePO4), które zasilają silnik napędowy o mocy 4.5kW – co odpowiada dwóm czajnikom elektrycznym. Będzie w stanie osiągnąć prędkość 30 km/h. A docelowo, dzięki tzw. hydroskrzydłom, czyli specjalnym płatom nośnym montowanym pod kadłubem, będzie gwarantowała efekt lotu i redukcję oporów hydrodynamicznych.