TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.

Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.

 

Centrum Zrównoważonego Rozwoju
i Ochrony Klimatu

Raport „Edukacja klimatyczna w Polsce 2022 – rekomendacje Okrągłego Stołu”

Data: 01.07.2022

Wpis może zawierać nieaktualne dane.

UN Global Compact Network Poland od ponad roku aktywnie prowadzi działania na rzecz wprowadzenia rzetelnej i powszechnej edukacji klimatycznej w Polsce. Najnowszy raport „Edukacja klimatyczna w Polsce 2022 – rekomendacje Okrągłego Stołu” zbiera rekomendacje podsumowujące roczne prace Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej wypracowane przez szerokie grono interesariuszy procesu.

Treści z zakresu zmian klimatu należy wprowadzać w sposób kompleksowy na każdym etapie kształcenia, nauczyciele muszą być wyposażeni w odpowiednią wiedzę i kompetencje, a sam proces wdrożenia edukacji klimatycznej do polskich szkół powinien przebiegać w sposób partycypacyjny, z uwzględnieniem głosu m.in. młodzieży, rodziców i nauczycieli – przekonują autorzy raportu UN Global Compact Network Poland „Edukacja klimatyczna w Polsce 2022”, zwierającego podsumowanie niemal rocznych prac Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej.

Oprócz postulatów raport zawiera także analizę postaw partii politycznych wobec kryzysu klimatycznego i edukacji klimatycznej, jak również głosy przedstawicieli ONZ, młodzieży, rodziców, nauczycieli i środowiska akademickiego. 

Swoje poparcie dla wprowadzenia edukacji klimatycznej do systemu edukacji w Polsce wyrazili w nim także rektorzy warszawskich uczelni, naukowcy i naukowczynie z Rady Klimatycznej przy UN Global Compact Network Poland oraz szeroka koalicja partnerów biznesowych. 

Więcej>>

Politechnika Wrocławska © 2024